قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس ابتدا این راهنمای جامع در خصوص هزینۀ ویزا و روند درخواست برای ویزای دانشجویی انگلستان را مطالعه کنید.

 اگر قصد دارید در انگلستان تحصیل کنید، ابتدا تصمیم خود را بگیرید که قرار است برای کدام یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های کوتاه مدت و دوره های تحقیقاتی دکترا درخواست ارسال کنید.

شرایط کسب ویزای دانشجویی در انگلستان متناسب با دوره ثبت نامی و کشور مبدا در هنگام ارسال درخواست، کمی متغیر است.

از این رو قصد داریم در ادامه به پاسخ سوال های موجود در ذهن شما در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان بپردازیم. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس

همۀ اتباع خارج از اتحادیۀ اروپا، برای تحصیل در دوره ای که بیشتر از شش ماه زمان می برد باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. از انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:


ویزای دانشجویی Tier 4 عمومی

این یک ویزای دانشجویی استاندارد برای تحصیل در دوره های طولانی تر از شش ماه است. شما می توانید از داخل یا خارج از انگلستان برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا باید پذیرش یا پیشنهاد تحصیلی در اختیار داشته باشید، مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید و بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

طول ویزا به مدت زمان دورۀ انتخابی شما بستگی دارد و اگر می خواهید برای کار یا ادامۀ تحصیل در انگلستان بمانید، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.


ویزای تحصیلی Tier 4 کودک

کودکان 4 تا 17 سال برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک) در اختیار داشته باشند.

برای درخواست این ویزا باید از خارج حوزه بریتانیا اقدام کنید. در نتیجه باید نامۀ پذیرش از مدرسه، رضایت والدین یا سرپرست و اثبات هزینه های زندگی و شهریه مدارس را با تمکن مالی اثبات کنید.

این ویزا برای طول دورۀ تحصیلی تا حداکثر شش سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

در ادامه درباره یکی از رشته های پر طرفدار که در انگلستان وجو دارد برای شما مطالب مهم و جامعی را آماده کردیم.

مدرک داروسازی از انگلیس برای دانشجویانی مناسب است که به شیمی علاقه دارند و می خواهند بدانند چه دارویی برای بیماران مناسب است.

اگر شما نیز به این رشته علاقه دارید و می خواهید در مورد آن اطلاعاتی کسب کنید. توصیه می کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


دروس پایه و تخصصی رشته داروسازی در انگلیس

باید شیمی عمومی، بیوشیمی، فیزیولوژی، شیمی آلی، میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمونولوژی را به عنوان پایه رشتۀ داروسازی بگذرانید. همچنین دروس تخصصی مانند مدیریت داروسازی، فارماکولوژی، داروسازی صنعتی، گیاه شناسی و چند واحد درسی دیگر را برای فارغ التحصیل شدن طی کنید که معمولا پنج و نیم تا شش سال زمان نیاز دارند.


شغل های مرتبط به رشته داروسازی

فارغ التحصیلان این رشته به عنوان کارشناس در واحدهای تحقیقات کارخانه های تولید دارویی، صنایع داروسازی یا تولید مواد آرایشی و بهداشتی نسبتا سریع تر جذب بازار کار می شوند.


حقوق داروساز

  • در حال حاضر فرد متخصص و با سابقه، حدود ۲۰۰۰۰ پوند سالانه دریافت می کنند.
  • فرد تازه کار معمولا با ۱۶۰۰۰ پوند شروع به کار می کند.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی انگلیس

شرایط تحصیل براساس شغل تکنسین، دستیار یا داروساز متفاوت است، اما متفاضیان باید در درس ریاضی، انگلیسی و شیمی مهارت کافی داشته باشند. در زیر شرایط کلی این رشته را آورده ایم.

  • داشتن مدرک Baccalaureate با حداقل امتیاز ۳۴
  • داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ به طور کلی و در هر قسمت نمرۀ ۶

دانشگاه های برتر انگلیس برای تحصیل در رشته داروسازی

دانشگاه های زیر بهترین دانشگاه های رشته داروسازی در انگلیس هستند.

  • کویین در ایالت بلفست
  • ·       آلستر
  • کاردیف
  • لندن
  • لیورپول
  • گلاسگو
  • نیوکاسل
  • بث
  • استرثکلاید



آردینی اوخو
دوشنبه 15 فروردین 1401
بؤلوملر :