مانند خرید هر دستگاه دست دوم دیگری شامل جوانب مختلفی می شود و به موارد زیادی باید توجه کنید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. همیشه در خرید لپ تاپ، اولویت را بر خرید محصولات نو بگذارید اما امروزه با توجه به افزایش چشمگیر قیمت ها، بیشتر مردم توانایی خرید لپ تاپ نو و تازه را ندارند و به همین علت به خرید لپ تاپ های دست دو و استوک روی می آورند. با این حال همانند هر دستگاه دیگری، خرید لپ تاپ استوک با ریسک زیادی همراه خواهد بود و می بایست در بررسی لپ تاپ های دست دوم وسواس زیادی به خرج بدهید و به نکات مهمی توجه نمایید. در ادامه چالش های خرید لپ تاپ استوک را برای شما شرح خواهیم داد.

سلامت و کارکرد سیستم خنک کننده شاید به ظاهر چندان مهم نباشد اما معیار بسیار مهمی برای میزان سلامت دستگاه می باشد. اگر سیستم خنک کننده به خوبی کار نکند یا کثیف باشد، دستگاه بیش از حد گرم می شود و می تواند صدمات زیادی را به بخش های سخت افزاری از جمله CPU و GPU  وارد کند. این سیستم ها در واقع در دراز مدت می بایست سرویس شوند تا بتوانند کارایی خود را حفظ نمایند.

قبل از این که چالش های خرید لپ تاپ استوک را مورد به مورد بررسی کنیم، ابتدا شما را با مخاطرات خرید لپ تاپ استوک و دست دوم آشنا می کنیم.

خرید لپ تاپ استوک و دست دوم در کنار این که می تواند از نظر مالی کمک فراوانی به ما بکند، ممکن است زیان های جبران ناپذیری نیز برای ما داشته باشد. تفاوت لپ تاپ استوک و نو می تواند شامل چندین مورد بشود.  وجه تمایز اصلی مهم لپ تاپ های استوک و نو این است که معمولا لپ تاپ های آکبند، دارای جدید ترین و بروز ترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری می باشند. در واقع این لپ تاپ ها آخرین نسل پردازنده ها را دارا می باشند. در کنار این ویژگی از هارد های SSD با ظرفیت بالا نیز بهره می برند.

موضوعی که باید مواظب آن باشید این است که لپ تاپ مورد نظر را در فروشگاه های معتبر خریداری کنید. زیرا فروشگاه های نامعتبر ممکن است مهلت تست شان چندان معتبر نباشد و لپ تاپ هایشان دارای مشکلات عدیده ای باشند. همچنین بارها پیش آمده که افراد دستگاهی را تهیه کرده اند که به مرور و رفته رفته قطعات آن دچار مشکل شده است. بدین ترتیب نه تنها هزینه ای صرفه جویی نشده است بلکه دچار هزینه ای اضافی نیز می شوند.

چهارشنبه 25 بهمن 1402
بؤلوملر :