نسل لپ تاپ چیست؟ شاید در طول روز این سوال برای هرکس یش بیاید، آشنایی با نسل لپ تاپ یکی از موارد مهمی است که حتما باید از آن آگاه باشید و در زمان خرید لپ تاپ به توجه نمایید. نسل های پردازنده ها در واقع شامل مجموعه ای از تکنولوژی ها و قطعات سخت افزاری می باشند که با هم ترکیب شده اند. آشنایی با نسل لپ تاپ بسیار ضروری است علی الخصوص برای کسانی که می خواهند بهترین کانفیگ لپ تاپ مورد نظر را بخرند. زیرا میزان قدرت و توانایی CPU لپ تاپ را به شما نشان می دهد. همچنین شما می توانید از طریق نسل لپ تاپ، سال تولید آن را نیز بدانید. در نسل های قدیمی تر لپ تاپ ها قطعات سخت افزاری با کارایی کمتر به کار برده شده اند و وزن و حجم بیشتری نیز دارند اما در نسل های جدید تر علاوه استفاده از قطعات سبک تر و تکنولوژی به روز تر، وزن و حجم کمتری نیز به کار برده شده و حمل و نقل آن ها راحت تر شده است.

آشنایی با نسل لپ تاپ موضوع چندان پیچیده ای نیست. واژه نسل درباره CPU در واقع به معنی نسل فناوری می باشد که در طول توسعه و پیشرفت CPU ها  به کار برده می شود و هر نسل  آن مرحله ای از تکامل فناوری و عملکرد سیستم را نشان می دهد. نسل های پردازنده در واقع شامل مجموعه ای از تکنولوژی ها و قطعات سخت افزاری می باشند که برای اجرای برنامه ها و پردازش داده ها به کار گرفته می شوند. هر نسل از پردازنده توانایی های جدید تری مانند افزایش سرعت پردازش، بهبود عملکرد و افزایش طول عمر باتری را نسبت به نسل های قبلی در اختیار کاربران قرار می دهند. نسل های قدیمی تر معمولا سخت افزاری با کارایی پایین تر، حجم بیشتر و وزن بیشتری دارند درحالی که نسل های جدید پیشرفت چشمگیری داشته اند و با استفاده از تکنولوژی به روز تر، قطعات سبک تر و با عملکرد بهتر و توان بیشتر و حجم و وزن کمتر دارند.

 نسل CPU در واقع توسط برند های معتبر تولید کننده مانند Intel و AMD معرفی می شود و با نام های به خصوص تشخیص داده می شوند. مواردی که در هر نسل CPU ممکن است متفاوت باشد، شامل تغییرات در معماری، فناوری تولید و تعداد هسته های پردازشی می باشد. شما می توانید از روی نسل لپ تاپ سال تولید آن را بفهمید. به عنوان مثال لپ تاپ های نسل 6 در سال 2015 به بازار عرضه شدند پس زمانی که می گویند لپ تاپ نسل 6 در واقع سال تولید آن 2015 بوده است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام نسل لپ تاپ ها بهتر می باشد؟ درواقع پاسخ این سوال بسیار آسان می باشد. هر چقدر نسل لپ تاپ مورد نظر جدید تر باشد قاعدتا بهتر است. به عنوان مثال یک لپ تاپ نسل 13 از لپ تاپ نسل 12، و یک  لپ تاپ نسل 12 از یک لپ تاپ نسل 11 بهتر می باشد.  در حال حاضر لپ تاپ های نسل 13 به روز ترین و قدرتمند ترین نسل لپ تاپ می باشند. شما می توانید برای خرید یا مشاهده نمونه هایی از این نسل به سایت و فروشگاه اینترنتی NX1 مراجعه فرمایید.

چهارشنبه 9 اسفند 1402
بؤلوملر :