آشنایی با نسل لپ تاپ یکی از موارد مهمی است که حتما باید از آن آگاه باشید و در زمان خرید لپ تاپ به توجه نمایید. نسل های پردازنده ها در واقع شامل مجموعه ای از تکنولوژی ها و قطعات سخت افزاری می باشند که با هم ترکیب شده اند. آشنایی با نسل لپ تاپ بسیار ضروری است علی الخصوص برای کسانی که می خواهند بهترین کانفیگ لپ تاپ مورد نظر را بخرند. زیرا میزان قدرت و توانایی CPU لپ تاپ را به شما نشان می دهد. همچنین شما می توانید از طریق نسل لپ تاپ، سال تولید آن را نیز بدانید. در نسل های قدیمی تر لپ تاپ ها قطعات سخت افزاری با کارایی کمتر به کار برده شده اند و وزن و حجم بیشتری نیز دارند اما در نسل های جدید تر علاوه استفاده از قطعات سبک تر و تکنولوژی به روز تر، وزن و حجم کمتری نیز به کار برده شده و حمل و نقل آن ها راحت تر شده است.

قبل از این که به آشنایی با نسل لپ تاپ بپردازیم ابتدا به معرفی CPU یا پردازنده مرکزی لپ تاپ می پردازیم. یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه کنید، CPU یا همان پردازنده مرکزی می باشد. CPU یا Central Processing Unit به معنی واحد پردازش مرکزی می باشد. این سخت افزار در واقع اصلی ترین قطعه در کامپیوترها می باشد که وظیفه اصلی آن تجزیه و تحلیل و اجرای دستورات برنامه ها می باشد و قدرت و کارایی آن رابطه کاملا مستقیمی با قدرت و سرعت سیستم مورد نظر دارد. به عنوان مثال در بهترین لپ تاپ گیمینگ ها معمولا  CPU قدرتمند با توان بالا به کار گرفته می شود.

 زمانی که شما دستورات خاصی را به سیستم خود می دهید، در واقع این CPU است که به عنوان مغز سیستم آن ها را می خواند و پس از تجزیه و تحلیل از طریق مدارها و واحد های پردازشی آن ها را به اجرا در می آورد. یکی از مهم ترین چیز هایی که درباره ی CPU می بایست به آن توجه نمود نسل آن است که در ادامه به طور کامل آن را توضیح می دهیم.

یکشنبه 3 دی 1402
بؤلوملر :