قبل از اینکه تفاوت لپ تاپ استوک و نو  را توضیح بدهیم، ابتدا به معرفی و خرید لپ تاپ استوک می پردازیم که ببینیم به چه لپ تاپ هایی استوک می گویند. لپ تاپ استوک در واقع به لپ تاپ هایی می گویند که جعبه آن ها باز شده و به اصطلاح از حالت آکبند خارج شده اند. دسته دیگر از لپ تاپ های استوک، لپ تاپ هایی هستند که حدود یک سال پس از تولید هنوز به فروش نرسیده اند و در طول این مدت در انبار شرکت مانده اند، در این حالت شرکت های تولید کننده برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از آن، این لپ تاپ ها را با قیمتی پایین تر به فروش می رسانند.

دسته ی آخر از لپ تاپ های استوک، محصولات بازگشتی به کارخانه می باشند. این لپ تاپ ها ممکن است به خاطر مشکلات جزئی به شرکت تولید کننده بازگردانده شوند و پس از رفع اشکال دوباره به بازار عرضه شوند که در این حالت به عنوان لپ تاپ استوک یا اوپن باکس فروخته خواهند شد. لپ تاپ های استوک براساس سالم بودن قطعات سخت افزاری مانند رم، هارد، CPU و کارت گرافیک و یا سالم بودن صفحه نمایش و… درجه بندی می شوند. بالا ترین درجه لپ تاپ های استوک A++ می باشد که در آن لپ تاپ از لحاظ ظاهری، ظاهری بسیار تمیز و سالم با کمترین میزان خط و خش دارد و معمولا کمتر از یک ماه از آن استفاده شده است.

لپ تاپ های استوک اغلب از لحاظ کیفیت و ظاهر هیچ تفاوتی با لپ تاپ های نو ندارند و تشخیص آن ها برای افراد عادی بسیار سخت می باشد. به همین علت می بایست در خرید خود مراقب کلاهبرداری افراد سود جو باشید تا با دست کاری آن جنس های کار کرده و تعویض شده را به شما نفروشند. برای نمونه برخی افراد سود جو لپ تاپ های استوک گرید A++ را به عنوان لپ تاپ نو و به قیمت بسیار بالا تر به مشتری می فروشند.

قیمت بالای لپ تاپ نو، مانع بزرگی برای خرید لپ تاپ می باشد. به همین علت بسیاری از افراد به خریدن لپ تاپ های استوک، لپ تاپ دست دوم و لپ تاپ کاستوم شده روی می آورند.

یکشنبه 8 بهمن 1402
بؤلوملر :