معمولا اغلب مردم و حتی برخی از فروشندگان لپ تاپ، لپ تاپ های استوک و دست دوم را یکی می دانند و تفاوتی بین آن ها نمی بینند. اما در واقع داستان طور دیگری است. لپ تاپ های دست دوم در واقع همان لپ تاپ هایی هستند که اغلب ما یکی از آن ها در خانه داریم و معمولا مشکل باتری و یکی دو مورد دیگر دارند. از لحاظ ظاهری این لپ تاپ ها معمولا خط و خش دارند و ممکن است ضربه خورده باشند. معمولا چنین لپ تاپ هایی مدل قدیمی دارند و اکثر آن ها قابلیت ارتقا ندارند. تفاوت مهم و اساسی لپ تاپ دست دوم و استوک در کار کرده بودن یا کار نکرده بودن آن می باشد. تفاوت دیگری که میان این دو نوع دیده می شود، در داشتن گارانتی می باشد.

 

مهمترین فرق لپ تاپ استوک و نو

تفاوت لپ تاپ استوک و نو می تواند شامل چندین مورد بشود.  وجه تمایز اصلی مهم لپ تاپ های استوک و نو این است که معمولا لپ تاپ های آکبند، دارای جدید ترین و بروز ترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری می باشند. در واقع این لپ تاپ ها آخرین نسل پردازنده ها را دارا می باشند. در کنار این ویژگی از هارد های SSD با ظرفیت بالا نیز بهره می برند.

از دیگر وجه تمایز های لپ تاپ های استوک و نو این است که صفحه نمایش لپ تاپ های نو بروز تر است و با توجه به سرعت پیشرفت صفحه نمایشگر ها، می تواند گزینه مهمی محسوب شود. در کنار این ها می توان داشتن گارانتی را به مزایای لپ تاپ های نو اضافه کرد. این ویژگی ها باعث شده که لپ تاپ های نو قیمت های بالا تری نسبت به لپ تاپ های استوک داشته باشند. لپ تاپ های استوک نیز تمام قطعات آن ها اصلی و اورجینال می باشد با این تفاوت که نسبت به مدل های نو  قدیمی تر می باشند.

موضوع دیگری که در خرید لپ  تاپ استوک بسیار حائز اهمیت می باشد قیمت لپ تاپ است. با توجه به نوسانات بازار و بالا بودن قیمت ارز، قیمت لپ تاپ های نو بسیار بالا بوده و بیشتر افراد توانایی خرید آن را ندارند. به همین علت بسیاری از افراد روی به خریدن لپ تاپ های استوک که قیمت مناسب تری دارند، می آورند.

شما می توانید از طریق خرید اینترنتی لپ تاپ و یا خرید حضوری لپ تاپ ها اقدام به خرید آن ها بکنید  که پیشنهاد ما این است، برای خرید لپ تاپ های استوک حضوری اقدام نمایید. تمایز دیگری که این دو دسته با هم دارند این است که اگر مقداری آگاهی نداشته باشید، افراد سود جو می توانند به راحتی لپ تاپ های مشکل دار را  در قالب لپ تاپ های استوک با قیمت های بالا به شما بفروشند. یا گاهی لپ تاپ های استوک کار نکرده را در قالب لپ تاپ نو به مردم فروخته اند.

دوشنبه 27 آذر 1402
بؤلوملر :