تقویت زبان با رمان های انگلیسی یکی از راه های کمکی و جانبی برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی می باشد. یکی از سوالاتی که برای اغلب زبان آموزان پیش آمده  این است که،  چگونه با خواندن یک رمان انگلیسی، مهارت های چهارگانه زبان خود را تقویت کنیم؟ برای پاسخ به این سوال ما روش صحیح خواندن رمان به گونه ای که در تقویت زبان تان تاثیر گذار باشد را به شما آموزش می دهیم. در ابتدا شما باید کتاب مناسبی در سطح خود برای خواندن انتخاب کنید زیرا اگر کتابی در سطح شما نباشد یک باره با سیل عظیمی از لغات و گرامر های پیچیده مواجه می شوید و شما را از خواندن زده می کند. همچنین باید موضوع کتاب با علایق و روحیات شما سازگار باشد تا در کنار یادگیری، بتوانید از خواندن آن کتاب لذت ببرید. در ادامه به معرفی این نکات می پردازیم.

روش صحیح خواندن رمان

خواندن یکی از جذاب ترین و موثر ترین راه ها برای تقویت زبان مخصوصا مهارت های گفتاری آن است اما باید با روش ها و شیوه های درستی این کار انجام شود تا در کنار لذت بردن از داستان و موضوع کتاب بتوانید از نکات گفتاری یا گرامری آن نیز بهره مند شوید. تقویت زبان با رمان های انگلیسی روش ها و تکنیک های  خاص خود را دارد. در ادامه روش صحیح مطالعه را برای شما توضیح خواهیم داد.

همراه با کتاب فایل صوتی را گوش دهید.

در مرحله اول همراه با کتاب فایل صوتی  آن را هم گوش دهید.  در این مرحله در حالی که فایل صوتی را گوش می دهید، همراه با آن سعی کنید متن کتاب را بخوانید و داستان را تعقیب کنید. البته باید کتابی مناسب با سطح خود انتخاب کرده باشید تا داستان را درک کنید. شما همچنین می توانید همراه با دنبال کردن داستان با یک قلم زیر جملات یا کلماتی که معنی آن ها را نمی فهمید یا نکته گرامری خاصی دارند را خط بکشید.

معنی کلمات را سرچ کنید.

در این مرحله شما کلماتی را که در مرحله قبل مشخص کرده بودید و معانی آن ها را نمی فهمیدید، در دیکشنری یا برنامه های مختلف سرچ کنید و معانی آن ها را در بالای صفحه بنویسید. با این کار معنی کلمات در دسترس شما خواهند بود.

دوباره کتاب را با فایل صوتی بخوانید.

در مرحله سوم دوباره کتاب را همراه با فایل صوتی آن بخوانید. در این گام از آنجایی که معانی نا شناخته آن برای شما مشخص شده است، باید از تمامی مطالب آگاه باشید و بتوانید داستان آن را درک کنید.

فقط کتاب را بخوانید.

در مرحله آخر دیگر نیازی به فایل صوتی نیست و فقط کتاب را بخوانید.  سعی کنید بدون فایل صوتی بتوانید کتاب را به صورت روان بخوانید و معنی و مفهوم داستان را درک کنید. البته می توانید این مرحله را چند وقتی به تعویق بیندازید و در این فاصله کتاب دیگری را آغاز کنید تا این مراحل برای تان کسل کننده نشود.

 

دوشنبه 24 مهر 1402
بؤلوملر :