وقتی که صحبت از هزینه یادگیری زبان انگلیسی میشود اولین مفهومی که به ذهن زبان آموزان می آید. هزینه مالی و پولی یادگیری زبان است ولی از شما می خواهم برای یک لحظه از یک منظر وسیع تر به این موضوع نگاه کنید و هزینه ای که بابت منابع و زمان می کنید را نیز در نظر بگیرید. شاید برای شما جالب باشد ولی بر خلاف بیشتر زبان های دنیا ما در زبان انگلیسی برای صرف زمان از فعل "Spend" به معنی خرج کردن یا گذراندن استفاده می کنیم. در زبان انگلیسی پر هزینه ترین چیزی که یک فرد می تواند هزینه کند نیز زمان است. شاید برای بسیاری از شما این طرز تفکر بسیار خنده دار برسد ولی در مسیر یادگیری زبان بسیار مفید و کارآمد است.

 ممکن است در محل کار اضافه کار بایستید یا یادگیری زبان دیگر را آغاز کنید. بنابراین از دست دادن زمان نیز برای شما هزینه بر است ، هزینه ای که کمتر به آن دقت می شود و در نظر گرفته می شود پیش از اینکه روش یادگیری خود را مشخص کنید از استاد و روشی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید تا کمترین هزینه را بابت آن صرف کنید.

در ادامه برای دوره های آموزش زبان انگلیسی دو نوع کلاس داریم؟ موسسه هایی که مشغول به برگزاری کلاس های حضوری هستند معمولا برای یک ترم که 20 جلسه را شامل می شود 450 هزار تومان تا 500 هزار تومان هزینه دریافت می کنند. که این میزان برای کلاس هایی با 7 تا 10 نفر زبان آموز در کلاس است. این موسسات که با مجوزهای رسمی وزارت ارشاد و وزارت علوم فعالیت می کنند. معمولا از اساتیدی که فارغ التحصیل موسسات خود بوده اند استفاده می کنند.

این گونه تدریس ها که ترجیح اول بسیاری از زبان آموزان است بسیار متفاوت است. در تهران شروع قیمت کلاس های خصوصی از 70 هزار تومان است ولی این قیمت در ازای هر ساعت به 250 هزار تومان نیز افزایش می یابد. ولی نرخ رایج این کلاس ها برای اساتید در ازای هر جلسه 90 دقیقه ای را می توان 70 تا 100 هزار در نظر گرفت.

یکشنبه 22 مرداد 1402
بؤلوملر :