سبک ترین لپ تاپ های بازاردارای ویژگی های برتری نسبت به سایر لپ تاپ هاست، با انتخاب لپ تاپ های سبک برای خرید حمل و نقل بسیار سهل و ساده تری خواهید داشت. این ویژگی سیستم برای کسانی که روزانه باید لپ تاپ خود را جا به جا کنند اهمیت زیادی دارد. دانشجویانی که بسیاری از امور دانشجویی خود را به وسیله لپ تاپ انجام میدهند و یا کارمندانی که باید لپ تاپ خود را همراه خود ببرند و بازگردانند. اگر از آن دسته کاربرانی هستی که در سفر کار میکنید یا سفرهای تفریحی زیادی می روید و نیاز به حمل لپ تاپ خود دارید سبکی آن همراه با ابعاد سیستم اهمیت زیادی در انتخاب شما دارد. از طرف دیگر استفاده از لپ تاپ های سبک استفاده از سیستم های بسیار شیک است. طراحی این دسته از سیستم ها عموما با ظرافت بسیار بیشتر و بدنه شیک تر همراه است. علاوه بر موارد ذکر شده لپ تاپ های سبک کارایی فنی بهتری نیز دارند.تا پایان این مقاله به تیم ان ایکس وان همراه باشید.

در طراحی لپ تاپ های سبک عمدتا در انتخاب مانیتور از صفحات کوچک برای پایین آوردن وزن کلی استفاده میشود. برای چنین لپتاپ هایی که کوچک و سبک هستند از اولترا بوک استفاده میشود. اندازه مانیتور این سیستم ها از 11 تا 14 اینچ متغیر است. اندازه 13 اینچ رایج تر و پرکاربردتر که هم یک سیستم سبک و کوچک با هم و نقل آسان است و هم صفحه نمایش آن به حد کفایت نور و کاربری ارائه میدهد. گرچه در سالهای اخیر لپ تاپ های سبکی با صفحه نمایش بزرگ تر و بین 14 تا 15 اینچ نیز معرفی شد اما از آنجا که کاربری که به دنبال سبک بودن سیستم خود است برای حمل ساده تر بهتر است فضای کمتری نیز اشغال کند و در کوله و کیف جاگیر شود با استقبال زیادی روبرو نشدند.

مدل MacBook Pro MKGP3 M1 Pro

این لپ تاپ 14 اینچی برند اپل از بهترین گزینه ها بین لپ تاپ های سبک وزن است که هم به لحاظ طراحی و هم سخت افزاری گزینه مناسبی است. به طور کلی مک بوک جزو محبوب ترین لپ تاپ گیمینگ سبک وزن محسوب میشود. این مدل گرچه در سال 2021 به بازار عرضه شد اما هنوز از محبوبیت بالایی برخوردار است و توان رقابت با طراحی های جدیدتر دارد. این دستگاه با رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 ترابایت SSD دارای پردازنده گرافیکی 14-core است. رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ در صفحه نمایش 14 اینچی این مدل کیفیت بسیار بالایی نسبت به ابعاد تصویر است.

مدل macbook air 2023

سری مک بوک های ایر اپل از مدل های بسیار سبک هستند. این مدل اپل دارای صفحه نمایشی 15 اینچی است و طبق ادعای اپل این مدل از سرعت پردازشی دو برابر سرعت پردازش  Core i7 اینتل برخوردار است. به طور کلی طراحی این مدل بسیار مشابه MacBook Air M2 است که مدل 13 اینچی اپل بود. 2 پورت Thunderbolt و 1 پورت Magsafe داراست و 11.5 میلی متر ضخامت صفحه نمایش آن را به باریک ترین و ظریف ترین لپ تاپ 15 اینچی تبدیل کرده است. وزن این لپتاپ 3.3 پوند معادل 1.49 کیلوگرم است.

مدل HP Spectre x360 t13

این مدل اولترابوک hp یکی از بهترین طراحی های این برند محسوب می شود. این لپتاپ با صفحه نمایشی 16 اینچی نوع OLED و مجهز به حالت تشخیص چهره و دارای صفحه نمایش تاچ است. یک ترابایت حافظه داخلی SSD  و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 چرخش 360 درجه صفحه نمایش و قلم لمسی استایلوس این سیستم را به انتخابی سبک و پر بازده تبدیل میکند.

دوشنبه 29 آبان 1402
بؤلوملر :