هر ساله متقاضیان زیادی شروع به یادگیری زبان کرده و برای شرکت در آزمون آیلتس و تافل ثبت نام می‌کنند. این امتحان در ایران نیز در شهرهای مختلفی برگزار می‌شود و متقاضیان پیش از ثبت نام در این آزمون لازم است تاریخ های برگزاری امتحان تافل را بررسی کنند.

نکات مهم زمان برگزاری آزمون تافل در ایران

 هر مرکز باتوجه به سیاست‌های خود و اعلام نیاز به موسسه ETS، ممکن است تاریخ‌هایی برای ثبت نام با تاخیر (Late Registration) اعلام کند. امکان ثبت نام با تاخیر ممکن است کمتر از یک هفته مانده به روز آزمون در وبسایت اصلی ETS اعلام شود و با توجه به این موضوع، باید حتما به این وبسایت مراجعه کنید.

از زمانی که در مرکز ETS شروع به ثبت نام می‌کنید تا هنگامی که پرداخت هزینه آزمون تافل را نهایی می‌کنید، یک ساعت فرصت دارید. در این یک ساعت سیت برای شما رزرو می‌شود ولی پس از یک ساعت، سیت از رزرو شما خارج شده و ممکن است توسط متقاضی دیگری رزرو شود. پس مراقب باشید اگر مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید از ثبتنام جا نمانید.

هنگامی که تمامی سیت‌های یک مرکز تست در تاریخی مشخص رزرو شود، آن تاریخ از وبسایت ETS حذف می‌شود. البته اگر یک متقاضی امتحان خود را کنسل کند،آن تاریخ برای رزرو سیت باز خواهد شد. به همین خاطر ممکن است گاهی تاریخی را برای خود نشان کنید و پس از گذشت چند روز دیگر  ETS آن را به شما نمایش ندهد؛ یا این که وبسایت ETS تاریخ مشخصی را برای تست به شما پیشنهاد ندهد و با کنسل شدن آزمون یک متقاضی، تاریخ آزمون به شما نشان داده شود. راه حل این موضوع این است که اولاً ثبت نام خود را در یک روز مشخص قطعی کنید دوماً با انتخاب تاریخ موردنظرتان، در همان زمان که سیت خالی برای رزرو وجود دارد ثبت نام خود را قطعی کنید.

در پایان اگر توان پرداخت هزینه ی کلاسها را ندارید به روش درست به صورت خودآموز زبان انگلیسی خودرا تقویت کنید.

دوشنبه 19 تیر 1402
بؤلوملر :