همه ما دوست داریم خیلی روان به زبان انگلیسی‌ صحبت کنیم و از مهارت مکالمه خوبی برخوردار باشیم! این کار نیازمند تقویت مکالمه زبان انگلیسی است. همیشه به ما گفته‌اند، برای اینکه بتوانید انگلیسی را طوری یاد بگیرید که بعد از مدتی ملکه ذهن شما شود باید با کسی که زبان مادری‌اش انگلیسی است صحبت کنید، اما بسیاری افراد این امکان برایشان وجود ندارد. در این شرایط باید چه کاری انجام دهیم؟! اگر کسی را که زبان مادری‌اش انگلیسی‌ باشد نمی‌شناسید، زمان کافی برای این کار ندارید یا اینکه اعتماد به نفس کافی برای تمرین با یک native  را ندارید نگران نباشید! با همه این تفاسیر بهترین راه برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی چیست؟ جدول افعال بی قاعده انگلیسی

در این مقاله راهکارهایی را به شما می‌آموزیم که بدون نیاز به صحبت با کسی که انگلیسی زبان است و یا حتی بدون نیاز به داشتن همراهی که او هم برای یادگیری زبان تلاش می‌کند، مهارت مکالمه خود را تقویت کرده و بهبود ببخشید، پس با ما همراه باشید. تقویت اسپیکینگ

تماشا کردن فیلم های انگلیسی

تماشا کردن فیلم و سریال به زبان انگلیسی یکی از مفیدترین راهکارهای تقویت speaking است که بسیاری از زبان آموزان از این روش استفاده می کنند، این روش نه تنها برای زبان انگلیسی بلکه برای تقویت زبانان دیگر نیز مفید است و سعی کنید فیلم یا سریال هایی که تماشا می کنید در ژانرهای مختلف باشد چون قطعا کلمات و جملات پرکاربرد را در موقعیت های مختلف می شنوید و یاد می گیرید.

هر زبان آموز باید سعی کند فیلم ها را نه تنها یک بار بلکه اگر می تواند آن ها را چند بار نگاه کند چون باید روی دیالوگ‌های رد و بدل شده تمرکز کرد اگر برایتان سخت است با زیرنویس انگلیسی آن را نگاه کنید. حال چند فیلم و سریال معرفی میکنیم که بتوانید آن ها را تماشا کنید و از آنها بهره ببرید.

این فیلم و سریال ها شامل:

  1. Forrest Gump
  2. Pulp fiction
  3. The king’s speech
  4. Friends
  5. House of cards
  6. How I met your mother

گسترش دایره لغات

 این قسمت برای همه ی زبان آموزان مفید است به این دلیل هرچه دایره لغات شما بیشتر باشد کلمات بیشتری برای صحبت کردن دارید. برای تقویت speaking که  روی صحبت کردن تمرکز دارد سعی کنید هر روز حداقل 10 تا 15 کلمه یاد بگیرید و هرچه بیشتر باشد به نفع خودتان است؛  برای اینکه کلمات را فراموش نکنید بهتر است با هر کلمه جدیدی که یاد گرفته اید جمله بسازید یا با آن بازی کنید برای مثال یک عده از زبان آموزان از وسایل اطراف خود شروع می کنند و برای هر یک از وسایل ها اسمی انتخاب می کنند و با آن صجبت میکنند. یا میتوانید از روش تندگویی استفاده کنید این روش به این شکل است که یک کلمه را انتخاب میکنید و خود را ملزم میکنید که در مدت زمان کوتاه هرچه به ذهنمان رسید را بازگو کنیم این بهترین روش برای به یاد آوردن کلمات است. با این تمرین به مغز خود کمک میکنیم تا کلماتی را که در خود جای داده است به زبان بیاورد.

گوش دادن آهنگ انگلیسی

همراهی کردن و آواز خواندن با موزیک یکی از راهکارهای لذت بخش و مفید برای تقویت speaking است. برای این روش بهتراست ابتدا با آهنگ های خوانندگان پاپ شروع کنید و بعد از اینکه مهارت شما افزایش پیدا کرد به سراغ سبک های سختترمانند رپ بروید. اصلا نگران این موضوع نباشید که توانایی موزیکالی ندارید جدا از این مسئله باید سعی کنید که همراه موزیک با صدای بلند بخوانید چون این روش باعث میشود که دهانتان را به فرم درست حرکت دهید و با ریتم آهنگ هماهنگ باشید و بعد از مدتی که باید این قابلیت را پیدا کنید که از حفظ بخوانید یا  میتوانید از منابع معتبری کمک بگیرید مانند:

  1. MusicEnglish  مجموعه ای از موزیک ویدیوهای YouTube است که زیرنویس انگلیسی دارند.
  2. Lyrics.com  و smartlyrics.com هر دو منابع بسیار گسترده ای دارند.
  3. lingoties.com/songs مجمو عه ای از موزیک های مشهور انگلیسی که به همراه ترجمه و فایل صوتی به علاوه نکات آموزشی در باره هر موزیک وجود دارد.

چهارشنبه 14 دی 1401
بؤلوملر :