امروز میخواهیم در رابطه با افعال بی قاعده در زبان انگلیسی صحبت کنیم . اگر میخواهید به شکل مناسبی از زمان های انگلیسی استفاده کنید باید شکل های گذشته فعل را به خوبی یاد بگیرید. یک سری فعل هستند که حالت گذشته شان از قواعد خاصی بهره میبرند و تمامی آنها یک شکل مصدری دارند  اگر در جایی به این نوع فعل ها برخورد کردید باید بدانید که به این نوع افعال ، افعال بی قاعده و یا Regular Verb می گویند.

حروف صدادار زبان انگلیسی

اگر شما در این قسمت از زبان انگلیسی خساست به خرج ندهید بهتر است چون یادگیری بیشتر این قسمت در شیوایی و رسایی و همچنین فهم بهتر مطالب کمک زیادی به شما میکند. در این قسمت از مقاله میخواهیم بیشتر در رابطه با این افعال صحبت کنیم . خوب بریم سراغ  افعال بی قاعده افعالی هستند که شکل گذشته و سوم آنها ed نمی‌گیرد. یعنی شکل گذشته و سوم آنها در بیشتر موقع ها با فعل تفاوت دارد به همین دلیل زبان آموزان باید آن ها را حفظ کنند.

تلفظ کلمات انگلیسی با لهجه بریتیش

یادگیری افعال بی قاعده

زبان آموزان برای یادگیری افعال بی قاعده در زبان انگلیسی باید به چند نکته توجه داشته باشند تا به تسلط کافی در این افعال پیدا کنید.

بهترین شیوه یادگیری تکرار است

یکی از بهترین شیوه یادگیری برای یادگیری این افعال تکرار است و سعی کنید هرروز زمان مشخصی را تعیین کنید و برای مرور آن ها اختصاص دهید برای یادگیری و تکرار سعی کنید که اگر در جمله ای این افعال بی قاعده را مشاهده کردید دور آنها را خط بکشید و فرم های دیگر را در ذهن خود یادآوری کنید.

گروه بندی کردن افعال بی قاعده

برای این کار از جدول هایی که با موضوع های مختلف استفاده کنید و هر بار فعل ها را با شیوه ی جدیدی جدا کنید. به عنوان نمونه زبان آموزان می‌توانند فعل‌هایی را که پر کاربرد‌تر هستند در یک گروه قرار دهند یا فعل‌هایی که فرم حال سادۀ آن‌ها با فرم گذشته یکسان است در گروه دیگری قرار دهند. همچنین شما می‌توانید برای یادگیری بهتر فعل‌های بی‌قاعده آن‌ها را از نظر معنی و کاربرد در گروه‌های مجزا قرار دهید تا بتوانید آن‌ها را تفکیک کنید.

جمله نویسی با فعل های بی قاعده

یکی از بهترین راه‌هایی که زبان آموزان می‌توانند اثر بخش باشد و به یادگیری بهتر فعل‌های بی قاعده به زبان آموزکمک کند این است که با استفاده از فعل‌های بی قاعده به جمله نویسی بپردازید و آن‌ها در جمله نویسی تمرین کنید. زبان آموز باید آن‌ها را تمرین کنند و از روش‌های مختلف بهره ببرید تا بهترین و مؤثرترین شیوه را که در شما اثر بخشی بیشتری دارد به دست آورید.

فلش کارت ها

برای مبحث فعل‌های بی قاعده می‌توانید فلش کارت‌های این بخش از گرامر زبان انگلیسی را تهیه کنید تا همیشه به راحتی همراهتان باشند و تا زمانی که به ملکۀ ذهنتان تبدیل شدند از آن‌ها برای یادگیری و تسلط بیشتر استفاده کنید.

از افعال بی قاعده پرکاربرد استفاده کنید

برخی از افعال بی قاعده بیش از سایر آنها استفاده می شوند. به طوری که شاید در طول روز ممکن است که قسمت های دو و سوم فعلی را با رها و بارها دیده باشید پس زبان آموز باید قبل از اینکه بروید سراغ لیست کامل افعال بی قاعده، سعی کنید افعال بی قاعده پرتکرار را یاد بگیرید.

یکشنبه 4 دی 1401
بؤلوملر :