کسب و کارهای کوچک معمولاً به بیزینس هایی اطلاق می شود که دارای تعداد کارمند کمتری و درآمد کمتری نسبت به کسب و کارهای متوسط هستند. این کسب و کار ها معمولاً دارای تعداد کمتر از ۱۰ نفر شاغل به صورت مستقیم هستند و معمولاً دارایی‌های این کسب و کارها طبق تعریف استاندارد جهانی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار می باشد. یک کسب و کار کوچک به دلیل آن که می‌تواند همبستگی خوبی بین نفرات شاغل در این کسب و کار ایجاد نماید و از طرفی منجر به ایجاد اشتغال زایی نیز می شود تاثیری در حد و اندازه های خود در توسعه اقتصادی کشور می گذارد و از آنجایی که تعداد آنها در حجم وسیع در یک جامعه می باشند، در مجموع می‌توانند بخش  بزرگی از مشکلات اقتصادی یک کشور را مرتفع نمایند و بنابراین از سوی نهادهای حکومتی و اقتصادی مورد حمایت قرار می گیرند. بنابراین لازم است این کسب و کارهای کوچک پرسود در کنار فعالیت‌های خود، در جریان قوانین جدید و مسائل نظارتی و مجوزهای لازم نیز باشند.

با توجه به تاثیر کسب و کارهای کوچک و متوسط بر رشد اقتصادی، نهادهای حاکمیتی تلاش می کنند به طرق مختلف توسعه این کسب و کارهای کوچک و متوسط را مورد حمایت قرار دهند. زیرا از این طریق در دراز مدت توسعه اقتصادی محقق خواهد شد. ثابت شده است که کسب و کارهای کوچک و متوسط از چهار طریق اشتغال زایی، توان ایجاد نوآوری، ایجاد پویایی در صنعت مورد نظر خود و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در فضای اقتصادی تاثیر گذار هستند و به همین دلیل نهاد حاکمیتی به صورت خاص بر این کسب و کار ها نظارت دارند و عملکرد آنها را تحت کنترل قرار می دهند. حال که با اهمیت این کسب و کارهای کوچک پرسود و میزان تاثیری که این کسب و کارها در فضای اقتصادی یک کشور می گذارند آشنا شدیم، قصد داریم با چند نمونه از این کسب و کارهای کوچک پرسود که می تواند آینده خوبی داشته باشد را به شما پیشنهاد دهیم.

اگر قصد مقداری پول دارید و قصد افزایش دادن آن را دارید یکی از بهترین سرمایه گذاری ها، راه اندازی کسب و کار است. اما پیش از آن که به این کسب و کارهای کوچک پرسود بپردازیم چند قانون کلی در ارتباط با این کسب و کارها را یادآوری می کنیم تا همیشه آنها را در ذهن داشته باشید. این موارد می‌تواند در موفقیت هر چه بیشتر کسب و کار مورد نظر شما تاثیر گذار باشد.

  • هیچ کسب و کار کوچکی را نمی توانید پیدا کنید که از ابتدا سوده باشد بنابراین برای رسیدن به یک کسب و کار کوچک پرسود در فضای اقتصادی فعلی و در بهترین حالت حداقل باید یک سال منتظر باشید
  • فعالیت کسب و کارهای کوچک پرسود بدون همراهی مشاور و یا یک مربی به احتمال زیاد با شکست همراه خواهد بود
  • اگر که مشاور و یا مربی در کسب و کار کوچک خود همراه ندارید در بیزینس های وارد شوید که به اندازه کافی تجربه در آنها دارید به عنوان مثال قبلا سابقه شراکت در آن زمینه داشته اید و یا در آن حوزه سالها شاگردی کرده‌اید
  • برخلاف تصور خیلی ها راه اندازی و مدیریت کسب و کار کوچک کاملا مبتنی بر اصول علمی مدیریت کسب و کار است و برای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار کوچک حتما باید به اندازه کافی در این زمینه دانش های لازم را کسب کنید. در غیر این صورت در طول عمر کسب و کار خود ممکن است با چالش های بزرگی مواجه شوید
  • نکته آخر اینکه به روز بودن در کسب و کارهای کوچک امری ضروری است. هر روز باید برای کسب و کار خود حتما در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید. داشتن یک وب سایت مناسب و به روز از دیگر الزامات کسب و کارهای کوچک پرسود می باشد.

در ادامه به معرفی چند نمونه از کسب و کارهای کوچک پرسود می پردازیم.

  • تولید محتوای متنی یک کسب و کار پر درآمد و کم هزینه

 

فروشگاه های آنلاین و تقریبا تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه دیده شوند به طور مداوم به تولید محتوای متنی نیاز دارند و از آنجایی که تعداد این کسب و کارها بسیار زیاد است و به صورت روزمره تعداد آنها نیز در حال افزایش است، تقاضا برای تولید محتوای متنی به صورت مداوم رو به رشد است. ویژگی این کسب و کار این است نیاز به سرمایه بالایی ندارد.

دوشنبه 23 اسفند 1400
بؤلوملر :