khabar

چگونه کسب و کار نوین راه اندازی کنیم

0 گؤروش
یازار:‌

انواع کسب و کار خدماتی در دنیا وجود دارد که با گسترش تکنولوژی و تغییر سبک زندگی افراد به وجود آمده اند. در ابتدا شاید کارهای تولید باعث کسب درآمد بودند اما هم اکنون هر دوی آن ها می تواند منبع بسیار خوب و مهمی برای کسب درآمد بیشتر و یا حتی رشد و پیشرفت باشند.

با این حال کسب و کارهای خدماتی فواید فراوانی دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست ، زیرا می تواند دید بسیار خوبی از این نوع کسب وکارها به دست آورید.

شاید با خود بگویید در جامعه ای که بیشتر به سمت مصرف گرایی سوق پیدا کرده است، کارهای خدماتی زیاد به صرفه به نظر نمی رسد. اما باید به این نکته توجه کنید که خیلی از کسب و کارهای موفق خدماتی هستند به همین خاطر اگر ایده راه اندازی کسب و کار خدماتی را در ذهن خود می‌پرورانید نگران این موضوع نباشید؛ زیرا این نوع کسب و کارها مشتریان بسیار زیادی دارد که در نهایت می تواند شما را موفق و ثروتمند کند.

در میان انواع کسب و کار ها، امروز به انواع کسب و کار خدماتی می پردازیم.کسب و کاری که در سال های اخیر علاقه مندان بسیار زیادی پیدا کرده است و هر روز هم به تعداد استفاده کنندگان از آن اضافه می شود.اما واقعا کسب و کار خدماتی چیست؟

و چه شغل هایی در زیر گروه خدماتی قرار می گیرند؟ در این مقاله به صورت کامل به پاسخ این سوالات می پردازیم. خوشحالم که در حال خواندن این مقاله هستید چون مطمئنم بعد از پایان این مقاله، به اطلاعات کافی در کسب و کار خود رسیده اید و یا اگر قصد شروع کسب و کار خدماتی جدیدی دارید،با خیال راحت می توانید تصمیم نهایی را بگیرید.

 

روش کار، کسب و کار خدماتی چگونه است؟

زمانی تولید، تنها کسب و کاری بود که باعث درآمد زایی افراد می شد. اما با گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن زمین،افراد به دلیل کمبود زمان،حاضر شدند بسیاری از کارهایشان را خودشان انجام ندهند و به جای آن به شخصی که آن کار را برایشان انجام دهد،پول پرداخت کنند. همین قضیه دلیل اصلی پیدایش کار خدماتی شد.

نکته مهم تر این است که،هرچه جهان در مسیر رشد تکنولوژی قرار بگیرد،زمان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود پس کسب و کار های خدماتی نیز رشد می کنند و بزرگ و پر دامنه تر می شوند. در کسب و کار های خدماتی،افراد یا زمان خویش را می فروشند و در ازای زمان خود،پول دریافت می کنند و یا در طول یک زمان،وقت و انرژِی می گذارند و در یک حرفه به تخصص کامل می رسند و سپس با انتقال و در اختیار قرار دادن تخصص خود به افراد،به درآمد زایی می رسند.

 

فواید کسب و کار خدماتی :

1) صرفه جویی در زمان و انرژی : زمانی که شما بخش زیادی از کار خود را به افراد دیگر انتقال می دهید،به عنوان مثال : شما اگر خودتان پیراهن پاره ی خودتان را بدوزید،زمان زیادی از شما گرفته می شود اما زمانی که آن پیراهن را به خیاطی می برید و در ازای درست کردن آن، به خیاط پول پرداخت می کنید.در زمان خود تا حدود زیادی صرفه جویی کرده اید.

2) بالارفتن کیفیت کار: به مثال بالا برمیگردیم شما بهتر و با کیفیت تر پیراهن را خواهید دوخت یا خیاط؟ مطمئنا خیاط، چون چند سال زمان صرف کرده است و بار ها آزمون و خطا انجام داده است و در نتیجه ی این آزمون و خطا ها و تجربه کسب کردن ها، به تخصص کامل و عالی رسیده است. 

 

آردینی اوخو
چهارشنبه 25 اسفند 1400
بؤلوملر :

راه اندازی کسب و کار کوچک و پر سود

0 گؤروش
یازار:‌

کسب و کارهای کوچک معمولاً به بیزینس هایی اطلاق می شود که دارای تعداد کارمند کمتری و درآمد کمتری نسبت به کسب و کارهای متوسط هستند. این کسب و کار ها معمولاً دارای تعداد کمتر از ۱۰ نفر شاغل به صورت مستقیم هستند و معمولاً دارایی‌های این کسب و کارها طبق تعریف استاندارد جهانی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار می باشد. یک کسب و کار کوچک به دلیل آن که می‌تواند همبستگی خوبی بین نفرات شاغل در این کسب و کار ایجاد نماید و از طرفی منجر به ایجاد اشتغال زایی نیز می شود تاثیری در حد و اندازه های خود در توسعه اقتصادی کشور می گذارد و از آنجایی که تعداد آنها در حجم وسیع در یک جامعه می باشند، در مجموع می‌توانند بخش  بزرگی از مشکلات اقتصادی یک کشور را مرتفع نمایند و بنابراین از سوی نهادهای حکومتی و اقتصادی مورد حمایت قرار می گیرند. بنابراین لازم است این کسب و کارهای کوچک پرسود در کنار فعالیت‌های خود، در جریان قوانین جدید و مسائل نظارتی و مجوزهای لازم نیز باشند.

با توجه به تاثیر کسب و کارهای کوچک و متوسط بر رشد اقتصادی، نهادهای حاکمیتی تلاش می کنند به طرق مختلف توسعه این کسب و کارهای کوچک و متوسط را مورد حمایت قرار دهند. زیرا از این طریق در دراز مدت توسعه اقتصادی محقق خواهد شد. ثابت شده است که کسب و کارهای کوچک و متوسط از چهار طریق اشتغال زایی، توان ایجاد نوآوری، ایجاد پویایی در صنعت مورد نظر خود و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در فضای اقتصادی تاثیر گذار هستند و به همین دلیل نهاد حاکمیتی به صورت خاص بر این کسب و کار ها نظارت دارند و عملکرد آنها را تحت کنترل قرار می دهند. حال که با اهمیت این کسب و کارهای کوچک پرسود و میزان تاثیری که این کسب و کارها در فضای اقتصادی یک کشور می گذارند آشنا شدیم، قصد داریم با چند نمونه از این کسب و کارهای کوچک پرسود که می تواند آینده خوبی داشته باشد را به شما پیشنهاد دهیم.

اگر قصد مقداری پول دارید و قصد افزایش دادن آن را دارید یکی از بهترین سرمایه گذاری ها، راه اندازی کسب و کار است. اما پیش از آن که به این کسب و کارهای کوچک پرسود بپردازیم چند قانون کلی در ارتباط با این کسب و کارها را یادآوری می کنیم تا همیشه آنها را در ذهن داشته باشید. این موارد می‌تواند در موفقیت هر چه بیشتر کسب و کار مورد نظر شما تاثیر گذار باشد.

  • هیچ کسب و کار کوچکی را نمی توانید پیدا کنید که از ابتدا سوده باشد بنابراین برای رسیدن به یک کسب و کار کوچک پرسود در فضای اقتصادی فعلی و در بهترین حالت حداقل باید یک سال منتظر باشید
  • فعالیت کسب و کارهای کوچک پرسود بدون همراهی مشاور و یا یک مربی به احتمال زیاد با شکست همراه خواهد بود
  • اگر که مشاور و یا مربی در کسب و کار کوچک خود همراه ندارید در بیزینس های وارد شوید که به اندازه کافی تجربه در آنها دارید به عنوان مثال قبلا سابقه شراکت در آن زمینه داشته اید و یا در آن حوزه سالها شاگردی کرده‌اید
  • برخلاف تصور خیلی ها راه اندازی و مدیریت کسب و کار کوچک کاملا مبتنی بر اصول علمی مدیریت کسب و کار است و برای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار کوچک حتما باید به اندازه کافی در این زمینه دانش های لازم را کسب کنید. در غیر این صورت در طول عمر کسب و کار خود ممکن است با چالش های بزرگی مواجه شوید
  • نکته آخر اینکه به روز بودن در کسب و کارهای کوچک امری ضروری است. هر روز باید برای کسب و کار خود حتما در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید. داشتن یک وب سایت مناسب و به روز از دیگر الزامات کسب و کارهای کوچک پرسود می باشد.

در ادامه به معرفی چند نمونه از کسب و کارهای کوچک پرسود می پردازیم.

  • تولید محتوای متنی یک کسب و کار پر درآمد و کم هزینه

 

فروشگاه های آنلاین و تقریبا تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه دیده شوند به طور مداوم به تولید محتوای متنی نیاز دارند و از آنجایی که تعداد این کسب و کارها بسیار زیاد است و به صورت روزمره تعداد آنها نیز در حال افزایش است، تقاضا برای تولید محتوای متنی به صورت مداوم رو به رشد است. ویژگی این کسب و کار این است نیاز به سرمایه بالایی ندارد.

آردینی اوخو
دوشنبه 23 اسفند 1400
بؤلوملر :

شرایط ادامه تحصیل در انگلیس چگونه است؟

0 گؤروش
یازار:‌

هزاران دانشجو از سراسر جهان هر سال به ادامه تحصیل در انگلیس می پردازند، زیرا از نظر تحصیلی این کشور در اروپا اول و در جهان دوم است. بعضی از دانشگاه های این کشور به طور مداوم هر سال در جهان بهترین رتبه ها را می گیرند.

اگر شما نیز در این کشور تحصیل کنید، می توانید بعد از فارغ التحصیلی کار بسیار خوبی پیدا خواهید کرد. هدف از این مقاله نیز دادن اطلاعات بیشتر در مورد ادامه تحصیل در انگلیس است. پس تا انتها همراه ما باشید.

بهترین دانشگاه های انگلیس

بعضی از دانشگاه های این کشور در جهان در رتبه های بالایی قرار دارند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آکسفورد
  • کمبریج
  • کالج لندن (UCL)
  • ایمپریال لندن
  • ادینبورگ
  • منچستر
  • دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)
  • بریستول
  • وارویک

 

هزینۀ تحصیل در انگلیس

هزینۀ تحصیل در انگلیس براساس رشته و شهر مورد نظر متفاوت است. معمولا در انگلیس شهریۀ کمتری نسبت به استرالیا و آمریکا پرداخت می کنید.

اگر بخواهید در این کشور تحصیل کنید شهریۀ شما سالانه حدود ۱۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ پوند خواهد. شد. همچنین باید ماهانه حدود ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ پوند برای هزینه های دیگر داشته باشید.

در جدول هر مقطع و شهریۀ آن را آورده ایم.

مقطع

شهریه

کارشناسی

۶۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ پوند

کارشناسی ارشد

۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ پوند

دکتری

۱۳۰۰۰ تا ۲۹۰۰۰ پوند

رشته های تحصیلی پر طرفدار انگلیس

طبق گزارش هایی که انجام شده است رشته های تحصیلی زیر جزو پرطرفدارترین رشته های دانشگاه های این کشور هستند.

رشته

بهترین دانشگاه برای تحصیل آن

MBA

دانشگاه کسب و کار لندن

مهندس عمران

کالج سلطنتی لندن

حقوق

دانشگاه کمبریج

علوم کامپیوتر

آکسفورد

پزشکی

آکسفورد

روانشناسی

آکسفورد

تربیت معلم

دورهام

معماری

کمبریج

طبق سازمان آموزش عالی نزدیک به ۱۲۷۰۰۰ دانشجوی بین المللی در رشتۀ کسب و کار، حدود ۲۲۰۰۰ نفر در رشتۀ پزشکی و ۳۳۰۰۰ نفر در رشتۀ هنر تحصیل می کنند.

روند درخواست

باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • دانشگاه و رشتۀ مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • حداقل باید ۱۵۰۰۰ پوند استرلینگ سالانه داشته باشید.
  • تمام مدارک مرتبط را جمع آوری کرده و برای ثبت نام اقدام کنید. همچنین پیشنهاد می شود هر چه زودتر درخواست دهید و به دقایق آخر موکول نکنید.
  • درخواست خود را ثبت کنید و برای نامۀ پذیرش منتظر بمانید. (این نکته را در نظر داشته باشید کل دانشجویان باید در سیستم UCAS یا UKPASS درخواست خود را ثبت کنند.)
  • در صورت گرفتن نامۀ مجوز، برای ویزای انگلیس اقدام کنید. با مدارک خواسته شده به نزدیک ترین سفارت آن بروید و برای ویزای تحصیلی Tier 4 درخواست دهید.

 

آردینی اوخو
یکشنبه 22 اسفند 1400
بؤلوملر :

مدیریت کسب و کار بین المللی

0 گؤروش
یازار:‌

همه ی ما می دانیم که کسب و کار بین المللی مسیر طولانی و پر فراز ونشیبی را طی کرده تا توانسته به مقاصد بین المللی خود برسد. درواقع برای این که شما بتوانید مدیریت کسب و کار خود را به سمت مرزهای بین الملی بکشانید می بایست، سیر طولانی و ناهمواری را طی کنید. اما رسیدن به این هدف، ارزش فراوانی دارد، و به نوعی نتیجه دلخواه و مطلوبی را، فراسوی تجارت داخلی به شما می دهد.

مفهموم مدیریت کسب و کار بین المللی

کسب و کار های بین المللی، مشاغلی هستند که خارج از مرزهای داخلی، شعبه و دفاتری داشته،که امور مربوط به خارج از ایران را انجام بر عهده دارند.
درواقع ممکن است که این شعبه های بین المللی، فعالیت های شعبه ایران را ادامه دهند و یا اینکه که فعالیت های جدیدی را جدا از شعبه اصلی خود، آغاز کنند.

شخصت حقوقی کسب و کارهای بین المللی

با توجه به اینکه شعبه های ایرانی، در خارج از ایران دفتر دارند، لذا هویت آن ها ایرانی است و صرفا دارای نماینده جهت پیشبرد امور خارج از ایران خود هستند. بدین معنی که، آن شرکت ایرانی است، اما امور مربوط به مشتریان خارجی خود را انجام می دهد. پس نتیجه میگریم که مشتریان این نوع شرکت ها صرفا در داخل ایران مشتری ندارند بلکه، مشتریان آن ها خارج از کشور هستند که تقاضای دریافت خدمات از شرکت های ایرانی را دارند.
چگونه یک کسب وکار خارجی را ایجاد کنیم؟
به بیانی دیگر، شما می توانید به راحتی در ایران سکونت داشته باشید، اما درآمد از کسب وکارتان، خارج از ایران باشد. با توجه به فضای دیجیتال امروزی، دیگر نیاز نیست که حتما به طور مستقیم و خارج از ایران دارای دفتر و شعبه باشید و می توانید از ایران نیز فعالیت های زیادی در حوزه کسب و کارتان انجام دهید.
البته لازم به ذکر است که درمورد تمامی مشاغل صدق نمی کند و یک سری از شغل ها را نمی شود بدین گونه هدایت کرد.
به طور مثال، مشاغلی مانند: رمز ارزها، مهاجرت، آنلاین شاپ های متفاوت و حوزه دیجیتال مارکتینگ را، می توان تحت عنوان کسب وکار های بین المللی دانست.

چگونه مشتریان بین الملی داشته باشیم؟

مدیریت کسب و کار بین المللی، صرفا بدین معنی نیست که شما برای جذب مشتری به خارج از ایران بروید، بلکه می توانید، از ابزارهای محتلف جهت بازاریابی و تبلیغ محصولات خود استفاده کیند.این موضوع، به خصوص زمانی که در دوران بیماری کرونا هستیم به روشنی قابل درک است. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های ایرانی به صورت غیر مستقیم فعالیت خود را در خارج از ایران، ادامه ادامه میدهند، و بدون آن که بخواهند برای تبلیغات خود، به خارج از ایران بروند، مشتریان خارجی را سمت کالا و خدمات خودشان هدایت می کنند.
به فرض مثال، تبیلغات و بازاریابی هایی که از طریق پلتفرم های مجازی صورت می گیرد، یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتریان خارجی است. در واقع شما اطلاعات محصولات و خدمات خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته، و مشتریان، خود با بررسی نیاز هایشان، کالای خود را خریداری و یا از خدمات آن ها، استفاده می کنند.
روش دیگری که امروزه نیز کاربرد فراوانی در مدیریت کسب و کار بین المللی دارد، همکاری با اشخاص ایرانیست که، خارج از ایران فعالیت می کنند و به دو زبان نیز، مسلط هستند.
در واقع آن ها به عنوان نماینده یا بازاریاب، به مدیریت کسب و کار بین المللی، ارزش افزوده قابل توجه ایی و فروش بالایی را اضافه خواهند کرد.

 

آردینی اوخو
یکشنبه 22 اسفند 1400
بؤلوملر :