khabar

منظور از وب‌سایت کاربر پسند چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

وب‌سایت کاربر پسند مجموعه‌ای از صفحات  است که از دید کاربران حرفه‌ای به نظر می‌رسند و آن‌ها می‌توانند به راحتی در این صفحات پیمایش کنند. ایده پشت این فرآیند همان قابلیت استفاده است که اساسا به معنی استفاده ساده از سایت می‌باشد. شما باید کاری کنید که بازدیدکنندگان تا حد امکان به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون زحمت به اطلاعات مورد دسترسی پیدا کنند.

در واقع ساده بودن کار با سایت شما، لحن شما در ارتباط با مخاطب هدف شما را تعیین می‌کند و اگر این لحن مثبت و دلخواه کاربر نباشد، مسلما مخاطب شما به سمت سایت رقبای شما خواهد رفت.

 

5 ویژگی ضروری و مهم یک وب‌سایت کاربر پسند

محتوا ستون اصلی دیجیتال مارکتینگ است و میزان مهم بودن کیفیت آن بر کسی پوشیده نیست. اما مکمل محتوای خوب، قابلیت کاربری است. اگر بازدیدکنندگان سایت شما نتوانند چیزی را که می‌خواهند در سایت شما پیدا کنند، با شما ارتباط برقرار نخواهند کرد. برای اینکه یک سایت کاربر پسند داشته باشید باید حتما به یک سری نکات توجه داشته باشید و ویژگی‌های یک سایت مناسب برای کاربران را بشناسید.

 

ناوبری موثر (Effective navigation)

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک سایت مخاطب پسند، ناوبری موثر است. هر ساختاری که برای سایت خود انتخاب می‌کنید باید به کاربران اجازه دهد به روشی ساده، سریع و کارآمد به نقطه مورد نظر در وب‌سایت شما برسند.

 

سازگاری با موبایل

سازگاری با موبایل یکی از ویژگی‌های وب‌سایت کاربر پسند است.

در حال حاضر احتمال اینکه افراد برای سرچ مطالب مورد نیاز خود از موبایل یا تبلت استفاده کنند بسیار بیشتر از این است که با کامپیوتر خود وارد وب‌سایت‌ها شوند. بنابراین، همه‌ی جوانب و بخش‌های سایت شما باید به طور خودکار با طیف گسترده‌ای از سایزهای صفحه نمایش سازگار باشد.

 

فرم‌های ساده

زمانی که می‌خواهید اطلاعات کاربران و بازدیدکنندگان را جمع‌آوری کنید، حتما فرم‌های ساده را مورد استفاده قرار دهید. فرم‌های ساده به راحتی قابل درک و پر کردن هستند. تکمیل فرم شما باید راحت و با دستگاه‌های مختلف سازگار باشد.

 

منظم بودن معماری محتوایی و خوانایی آن

قبول دارید که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما رجوع می‌کنند؟ قبول دارید که تحقیقات اینترنتی با هدف صرفه‌جویی در زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ پس خوانا بودن و معماری محتوای شما برای اینکه مطالب در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل درست توسط کاربران مورد بررسی قرار بگیرد، بسیار مهم است.

زمانی که یک شخص بتواند اطلاعات مرتبط را به سرعت و به طور دست کشف کند، احتمال اینکه برای مدت طولانی‌تری در سایت بماند بسیار بیشتر است.

 

بارگذاری سریع

بازدیدکنندگان سایت شما حوصله این را ندارند که منتظر لود شدن صفحه بمانند. زمان بارگذاری سریع نه تنها روی تجربه کاربری موثر است، بلکه تاثیر زیادی هم روی SEO دارد. اگر متوجه شدید که سایت شما لودینگ کندی دارد، باید یا از یک برنامه‌نویس کمک بگیرید و یا هاست خود را تغییر دهید تا سرعت آن افزایش پیدا کند.

آردینی اوخو
پنجشنبه 26 آبان 1401
بؤلوملر :

عوامل تاثیرگذار بر عملکرد و سرعت وب‌سایت

0 گؤروش
یازار:‌

در این بخش ما عواملی که در آنالیز سرعت وب‌سایت تاثیرگذار هستند را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

 

وزن صفحه

کمیت و کیفیت رسانه‌های موجود در وب‌سایت تاثیر زیادی در مدت زمان لود شدن یک صفحه دارد. پس تا جایی که امکان دارد صفحات را سبک نگه‌دارید و فایل‌هایی مانند تصاویر سئو نشده و با کیفیت خیلی بالا، ویدئوهای طولنی و فایل‌های جاوا اسکریپت بزرگ را روی سایت قرار ندهید.

 

شرایط شبکه (سرعت اینترنت)

سرعت اینترنت چیزی نیست که یک متخصص سئو بتواند آن را کاملا کنترل کند و در واقع از عوامل مخرب بیرونی محسوب می‌شود. اما می‌توان شرایط را طوری آماده کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن صفحات وب‌سایت شما لود شوند. تکنیک‌های فشرده‌سازی محتوا، کوچک کردن فایل‌ها و حتی میزبانی محتوا با کمک CDN می‌توانند موثر باشند.

 

لوکیشن هاست

کارآیی و قدرت یک هاست مشخص می‌کند که سرعت وب‌سایت تا چه اندازه می‌تواند بالا یا پایین باشد. اگر نیاز باشد که برای لود شدن هر صفحه از وب‌سایت شما، مسیر طولانی به هاست طی شود، زمان لودینگ بسیار افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید با کمک گرفتن از یک متخصص سئو، آنالیز کنید که آیا هاست مناسبی برای منطقه و فعالیت خود انتخاب کرده‌اید یا نه.

 

زمان بارگذاری محتوا روی کرولرها تاثیر می‌گذارد

سایت‌های مدرن و جدید اغلب با دانش و مهارت بیشتری طراحی و اجرا شده‌اند و عملکرد فوق‌العاده متفاوت و قدرتمندی نسبت به وب‌سایت‌های قدیمی دارند. به همین دلیل وجود کوچکترین ایراد یا بی‌نظمی در وب‌سایت شما ممکن است تفاوت زیادی در رتبه‌گیری ایجاد کند. اگر لازم است ساختار سایت خود را اصلاح کنید، پست‌های قدیمی را حذف یا اصلاح کنید، ریدایرکت‌ها را با دقت بالایی انجام دهید و روی یک هاست بهتر سرمایه‌گذاری کنید.

هر چه وب‌سایت شما بزرگتر باشد، بهینه‌سازی سرعت آن موثرتر خواهد بود. این کار علاوه‌بر افزایش رضایت در تجربه کاربری، باعث بهبود وضعیت و نرخ کرول نیز می‌شوند.

” هر چه قدر سرورهای شما سریعتر باشند، Google bot هم بیشتر صفحات را مورد بررسی قرار می‌دهد و موثرتر خواهد بود.”

 

سایت‌های سریع نرخ تبدیل بالاتر و نرخ پرش پائین‌تری دارند

شما باید سریع‌ترین سایت در بین رقبای خود باشید. سایت یا پلتفرمی که لود شدن محتوای آن کند باشد عملا هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت. مردم حوصله‌ی انتظار کشیدن در فضایی که هزاران صفحه دیگر پاسخ سوال و نیازشان را می‌دهند، ندارند. کند بودن وب‌سایت روی نرخ پرش تاثیر خوبی ندارد.

با ارائه یک وب‌سایت سریع، علاوه‌بر اینکه نرخ تبدیل بهبود پیدا می‌کند، اعتبار و وفاداری کسب و کار شما هم بیشتر به مخاطبان ثابت می‌شود.

” خودتان را جای کاربر قرار دهید: از منتظر ماندن برای لود شدن صفحات خسته نمی‌شوید؟”

 

سرعت وب‌سایت تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

واقعا تاخیر در لود شدن صفحه موبایل استرس‌آور و اعصاب خرد کن است. تاثیر مخربی که ثانیه‌های انتظار بخاطر پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها به ما وارد می‌شود، بسیار بیشتر از دیدن فیلم‌های ترسناک و اکشن درام است. پس بهبود سرعت سایت کمک خیلی بزرگی به جلب رضایت کاربران و مخاطبان می‌کند. آن‌ها مسلما از صرف زمان و استفاده از وب‌سایت شما لذت می‌برند، بیشتر خرید می‌کنند و برای خریدهای بعدی خود هم شما را انتخاب می‌کنند. پس قطعا گوگل شما را به عنوان یک کسب و کار معتبر می‌شناسد و رتبه بهتری به صفحات شما خواهد داد.

” تعامل و کسب رضایت کاربر، بهترین سرمایه‌گذاری تجاری است و سرعت سایت نقش مهمی در آن دارد.”

آردینی اوخو
دوشنبه 23 آبان 1401
بؤلوملر :